Menu

Recent Comments

Connect with me

Link to my Rss Page

© 2012 BlogName - All rights reserved.

Firstyme WordPress Theme.
Designed by Charlie Asemota.

30 DAY SMOOTHIE CHALLENGE DAY 2

June 18, 2015 - Author: Omonioboli - 35 Comments

image
It’s day 2 #omonifam! Trust you all are doing great! See, nobody died! After all it’s just one meal you are replacing with a smoothie. What this does is, you get a chance to eat your fruits and veggies in one go! How cool is that?! Fruits and veggies in a glass! Stick with me people! Let’s do this. Some of you have tagged me in your smoothie creations on Instagram. I am SUPER proud of you! Keep it coming!!!

There are no excuses not to do this, if you don’t have the fruits or veggies in my recipes, use whatever you have around you! Use seasonal fruits and veggies. Just make sure you have at least 3 fruits and veggies. Try to include your greens (like spinach, kale or pumpkin leaves aka ugwu) they are so good for you. I love the effects on my skin. I want to have skin so edible, you can eat it! Hahaha!!! Ok, today’s smoothie recipe…

SMOOTHIE RECIPE
Spinach
Banana
Pawpaw
Cucumber

For health benefits of these fruits and veggies, see previous posts DON’T DIE BEFORE YOUR TIME and 30 DAY SMOOTHIE CHALLENGE
Let me know how you get on sugars! Also feel free to post your own smoothie recipes.
Hugs and kisses!
image
image
image


Categories: Uncategorized - Tag: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Discussion (35 Comments)

  1. by Ify James
    Reply

    I want to be like u ooooo, see u, after 3 boys? Chaiii, I’m in on this 30 days. I’ve ordered for my juicer. Will send pictures. Thank u Omoni

    • by Omonioboli
      Reply

      Yay Ify! Nice one! Do you have a smoothie maker or blender? Good luck with it

      • by Ify James
        Reply

        Will use blender, no smoothie,Hope blender for vegies only, and juicer for the fruits. Thank u maam

        • by Omonioboli
          Reply

          Ok. When making a smoothie, you blend both the fruits and veggies unless you want the juice from fruits, then you use a juicer. Do you understand?

  2. by fidelia
    Reply

    Pls ma’am dis spinach, is it waterleaf or greenleaf? I need to know.

  3. Ma’am which one is really spinach,Waterleaf or greenleaf? abi na foreign spinach u mean?

    • by Omonioboli
      Reply

      Hey Fidelia, it’s not water leaf or green. It’s imported spinach but it’s sold even in the market. I think it’s grown in Nigeria as well so you can get it from the market. I will find out the local name

  4. by Olivia
    Reply

    The green leafy makes me sick, can I substitute it with other veges like cucumber and carrots pls I need ur reply. kisseeessss

    • by Omonioboli
      Reply

      Awww that’s a shame! Even if it’s a little? Yes you can definitely add cucumbers and carrots.

  5. by Solape
    Reply

    Pls I will like to know what you used to pack your hair.

  6. by Genevieve
    Reply

    Pls what quantity of spinach do you put in?

    • by Omonioboli
      Reply

      Just a handful

  7. by bukola
    Reply

    I need to shed d extra kgs I’ve added,can smoothies help tremendously in. Weight loss?

    • by Omonioboli
      Reply

      Yes if you are watching what you eat as well.

  8. by joie
    Reply

    can I get rid of tummy fat and floppy hand through this process??

  9. by Jessica
    Reply

    What’s spinach maam cos I don’t know what it’s called here in Nigeria

    • by Omonioboli
      Reply

      I don’t know the local name but will find out

      • by Saddeyya
        Reply

        It’s Efo…

        • by Omonioboli
          Reply

          I don’t think it’s efo o

          • by mariam

            Spinach in hause is ”
            alleyahu”

  10. Yes Ma’am you are really doing great and I am one of your fans…I have done a lot of posts on my health blog about loosing weight with smoothie.

    You need to see me even after dropping one, I now look hotter than before…lol..

    You can read few things I wrote about loosing weight with smoothies here and here

  11. by Adaeze
    Reply

    Ma’am I rily like ur stature,will like to hv ur kind of physique. I am so on for dis 30 day smoothie challenge….

    • by Omonioboli
      Reply

      Let’s go!!!

  12. by tinu
    Reply

    Good morning madam, Dis 30 day challenge is a good one thank you. Pls I need to know can I keep excess smoothie to take the following day or need to make a new one every each day.

    • by Omonioboli
      Reply

      Yes Tinu, you can refrigerate and use the next day. Cheers

  13. by Kathy
    Reply

    Pls are we suppose to cook the spinach before using it?

  14. by Omonioboli
    Reply

    No. Blend it raw. Cheers

  15. Ok ma’am cant find it in asaba, buh i wil keep askin pple i know they jus might knw nd also d mint leave, i hav asked al d vegetable sellers in d market here in asaba nd their relpy is ‘i no dey sell mint leave’.

    • by Omonioboli
      Reply

      Lol @ I nor dey sell mint leaf. I think it’s pretty common. Is it the same as scent leaf? I’ll ask around too. If you find out, let me know

  16. by Ezinneamaka
    Reply

    Great Ma’am, thanks.Now I’ll let you in on mine…Avocado pear, pawpaw and banana smoothie…my challenge is with light, so I make up sometimes with fresh fruit juice sold in my office.

    • by Omonioboli
      Reply

      Great! I love avocado! So much goodness!!!

  17. I read on ‘dobbyssignature’ blog dat its not d same as scent leaf. U should check on his blog ma see.

  18. by goretti
    Reply

    Thanks a lot for ur tips. Am a Cameroonian and I don’t think we have spinach herein our country. I also have put on too much weight and am so much interested in losing it, can I lose weight by following Di’s ur 30days smoothie challenge?

    • by Omonioboli
      Reply

      What green leafy vegetables do you have? Use whatever green leafy vegetable you have in Cameroon. You will loose some weight but you also have to exercise and eat right! Cheers

  19. by betty kelley
    Reply

    I need to lose some weight and I would like to try drinking smoothies with vegetables

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *